Діана Клочко: музеєфікація як сховок

82
Ми йдемо до музеїв, щоб побачити надзвичайну цінність, не надто усвідомлюючи, що найважливішою функцією музеїв є не так показувати, як зберігати. А зачасту й оберігати від недоброго ока, що означало «ховати» від тих, для кого цінності інших стилів і епох були ворожими. Музеї продовжують бути місцем, куди віддають частину своїх скарбів і приватні колекціонери. Чому і як травма насильницької націоналізації початку ХХ ст. поволі зцілюється у стосунках між українськими музейниками і колекціонерами на прикладі публічної діяльності Grynyov Art Collection розповідатиме мистецтвознавиця, есеїстка Діана Клочко.
Під час зустрічі відбудеться презентація нової книги Діани Клочко “Сховане мистецтво” Видавництва ArtHuss, у якій авторка пропонує через есеї, коментарі й розмови з музейниками та кураторами подивитись на проблему «схованого мистецтва» як на те, що не дає українцям усвідомити масштаб і складність власного візуального спадку. На сторінках цього видання читачі побачать десятки творів, які роками взагалі не експонувались, а також такі, що вперше в цій книзі отримали експертний коментар. Крім того, Діана Клочко розмірковує над проблемою фіксації експозицій та збереженням приватних фотоархівів. “Сховане мистецтво” порушує питання: як зробити український мистецький спадок видимим. На сторінках книги «Сховане мистецтво» читачі ознайомляться з десятками творів, які роками не експонувалися у музеях. А деякі з картин вперше отримають експертну оцінку та коментар.