Знайомтеся: нові обличчя української музики

111
3 серпня 2018 року у великій виставковій залі музею відбувся концерт сучасної музики “Імпульс імпровізації”. Захід організовано у рамках Всеукраїнської акції «Краса і мистецтво єднають країну», мета якої – прийняття Закону України про меценатство.  Ініціаторами цієї акції є учасники творчого об’єднання «ХарБарБонд+К» маріупольські художники Володимир Харакоз, Сергій Баранник, Олександр Бондаренко і Сергій Кириллов, роботи яких представлено на виставці сучасного українського абстрактного живопису. Подорожуючи зі Сходу на Захід власним коштом, митці через творчість прагнуть об’єднати українців.
Концепція проекту «ХарБарБонд+К» – це творчій процес у рамках певного напряму мистецтва, який митець розуміє як ірраціональний акт некерований свідомістю, де художнім редактором є лише його внутрішня естетика. Старі уявлення руйнуються, створюються інші поняття, де лінія, колір, колорит, ритм, композиція плюс емоційне забарвлення мають належне місце.
В абстрактному мисленні завдяки творчій енергії та особистості митця мистецтво набуває  естетичної автономії, в якій присутні елементи чистої творчості. Свобода і тільки свобода – як споконвічна існуюча даність. Ця свобода якраз і відбувається у  полотнах Володимира Харакоза, Сергія Баранніка, Олександра Бондаренка та Сергія Кирилова.
Співзвучна концепції проекту і творчість молодих українських музикантів Влада Солодовникова та Ганни Данець.
Фото Л. Мовлянової
Фото Л. Мовлянової
Владислав  Солодовников – піаніст, музикант-імпровізатор,  композитор, аранжувальник.
Народився 1997 року у Кременчуці. Навчався в Полтавському  музичному училищі на відділі  «теорія музики», вивчав композицію та інструментування у професора В. Мужчиля у Харківському інституті мистецтв ім. І. П. Котляревського.
Працює в жанрі необароко, фьюжн-фолк, академічна електронно-акустична музика, духовна музика (періоду початку ХХ ст.), мінімалізм, антиромантизм.
У творчості простежується вплив стилів Г. Свиридова, Б. Лятошинського, Б. Бартока, І. С. Баха.
Пише твори для різних складів, включаючи симфонічну музику, камерно-інструментальну, вокальну, хорову.
Автор 2-х літургій, 3-х сюїт для оркестру та електронного інструментарію, Фолк-билиці у царині джазу для змішаного оркестру, антиопери «Пасіони за глуздом» (Страсти по рассудку») (лібрето і постановка автора) та ін..
Композитор і член оргкомітету оркестру «Eclectic Sound Orchestra» (Київ). Засновник і режисер-постановник театру-студії «Bach_Alive» (Київ).
Лауреат міжнародного конкурсу композиторів імені Івана Карабиця (Київ), неодноразово – міжнародного конкурсу молодих композиторів імені Левка Ревуцького (Чернігів).
Фото Л. Мовлянової
Фото Л. Мовлянової
Ганні Данець 21 рік. Вона знайома полтавцям як артистка міського духового оркестру «Полтава». Ганна володіє не лише флейтою, а й чудово грає на саксофоні. Вона закінчила Полтавське музичне училище імені М.В.Лисенка і продовжує навчання у Національній музичній академії України імені П.І. Чайковського. Переможець і лауреат всеукраїнських і міжнародних конкурсів.
У програмі концерту “Імпульс імпровізу» лунала авторська та імпровізаційна музика (від інтерпретації джазового мейнстріму 30-х років XX століття до сучасних авторських композицій у стилі фолк, фьюжн, інді-рок і джаз):
– Анданте і престо для флейти та фортепіано (на фольклорному матеріалі) – сміливий і безпринципний прояв еклектизму та полістилістики у одному невеликому творі, що по суті являє собою енциклопедичний початок – дві відомі українські пісні, три погляди на аранжування: баладно-оповідальний, лірико-романтичний та шалено-скерцозний у стилі українських модерністів 20 ст.
– Флегматик – для фортепіано і флейти. Елегійна оповідь знесиленого героя, що застряг у реаліях урбаністичного міста. Мінімум гучності, мінімум патетичних випадів, максимум – внутрішньої напруги, подібної до антиматерії, яка містить у собі при невеликому об*ємі масу усіх тіл і створінь навколо себе. Тотальна концентрація, повне занурення у свідомість.
– Фортепіанна поема (за твором В. Симоненка «Де зараз ви кати мого народу?!») – пафосний заклик до часів національних повстань проти гніту влади. Герой рішучий. Герой діючий. Герой ототожнює себе з великим і прекрасним народом України. Який переможе за будь яку ціну.
– Ноктюрн (із незакінченої опери «Лісова пісня» за Л. Українкою) для фортепіано і сопілки. – Невимушена лірико-фантастична сценка у стилі зрілого європейського романтизму з вкрапленнями народного слов*янського мелосу. «Ідилія пастеллю» – ця художня формула як найкраще характеризує розпал чистого кохання Мавки і Лукаша.
– «Небесне і потойбічне» фортепіанна балада – твір на серйозну духовну тематику. Підняття проблеми духовного, чистого та моторошного і підземного. У баладі зафіксований момент одного із постійних, безкінечних протистоянь Бога і Диявола у душі кожної людини. Виставлений на показ голий нерв і безкомпромісна мужність героя. Та такі поєдинки, нажаль, не кожен раз вінчаються перемогою добра…
– Імпровізаційна джем-сесія у стилі фокл-джаз фарсу на теми абстрактного живопису Олександра Бондаренка та Сергія Кириллова, фольклору, популярних творів бароко та романтизму стала справжньою родзинкою концерту.
Глядачі зустрічали виконання кожного твору щирими тривалими оплесками.
Марина Попкова