Мистецько-благодійний проект «ХарБарБонд+К»

92
12 липня 2018 року Полтавський художній музей (галерея мистецтв) імені Миколи Ярошенка  презентує мистецько-благодійний проект «ХарБарБонд+К», у якому беруть участь відомі українські художники з Маріуполя, члени НСХУ Володимир Харакоз, Сергій Бараннік, Олександр Бондаренко та Сергій Кирилов. Митці працюють у жанрі станкового живопису та графіки, є учасниками Всеукраїнських та Міжнародних виставок, їхні роботи зберігаються у приватних музеях та колекціях України, Австрії, Болгарії, Греції, Ізраїлю, Італії, Канади, Китаю, Литви, Німеччини, Росії, США, Туреччини, Фінляндії, Франції.
Подорожуючи зі Сходу на Захід власним коштом Володимир Харакоз, Сергій Бараннік, Олександр Бондаренко та Сергій Кириллов через творчість прагнуть об'єднати українців.
Подорожуючи зі Сходу на Захід власним коштом Володимир Харакоз, Сергій Бараннік, Олександр Бондаренко та Сергій Кириллов через творчість прагнуть об’єднати українців.
Творче об’єднання «ХарБарБонд» виникло ще на початку 90-х, коли три товариша вирішили відкрити приватну художню галерею. З перших трьох літер прізвищ засновників і виникла назва. Для Володимира Харакоза, Сергія Баранніка, Олександра Бондаренка та Сергія Кирилова, який нещодавно приєднався до творчого «ХарБарБонду»,  абстракціонізм став засобом творчої й емоційної емансипації від усталених художніх традицій та обмежень мистецької провінції. Звільненням від гегемонії змісту й ілюзорності образів реалістичного живопису. Свободою бути самими собою всупереч загальноприйнятим правилам суспільства, що живе в умовах арт-периферії. Пам’ятаючи драматичні події 2014-2016 років, відчуваючи гіркий присмак війни, усвідомлюючи, що маріупольський напрямок залишається найгарячішим, всупереч усьому митці творять вишуканий світ, сповнений колірної гармонії й витонченості формальних та структурних зв’язків. Кожному з учасників «ХарБарБонд+К», притаманна власна творча манера. Проте об’єднавчим фактором для всіх чотирьох стає прагнення творчої свободи й уважне ставлення до проблем колориту, рисунку, композиційної побудови та емоційної складової твору.
Художній доробок мистців характеризує широкий колірний діапазон від спокійної гами приглушених пастельних відтінків до інтенсивних, на межі з агресією, кольорів. Живописний рельєф моделюється на нюансах поєднання площинності з пастозно-фактурною, часом декоративною поверхнею, що дозволяє грати з простором, вводити кілька планів, надавати зображенню майже метафізичної глибини. Чорна безкінечність Олександра Бондаренка немовби з космічних просторів Казимира Малевича; при цьому простежується його особливий пієтет до живопису колірних полів Марка Ротка. Володимир Харакоз схильний до інтелектуальної складової абстракції, акцентованої асоціаціями з ієрогліфами та літерними «орнаментами» його полотен; летризм художника навіює спомини про іспанця Хуана Грі. Сергій Бараннік вирізняється своєю серією робіт із геометрично правильними колами, в межах яких він на власний розсуд вибудовує фантастичні позаземні ландшафти чи суто земні пейзажі, що вгадуються за нашаруваннями колірних клаптиків і трикутниками гір. Майстер перебуває у невпинному потоці розвитку традиції: етноментально, естетично, морально, стилістично він розвиває здобутки української образотворчості початку ХХ ст. (Давид Бурлюк, Іван Кулець, Зоя Лісовська та ін.), являючи водночас ремінісценції французького живопису й архітектури 1910-1920 рр. (Озанфан, Ле Корбюзьє та ін.). Минуле і сучасне – у дивному синкретичному сплеті. Від імпресіоністичних етюдів до експресивних абстракцій, де явища реального світу дематеріалізуются, трансформуючись в пластичну ідею, демонструє Сергій Кирилов. Моделювання простору в його роботах – прерогатива кольору. Варіації технічних прийомів нанесення фарби (від дівізіонізма до дріппінга), вибудовування простору «вглиб» за рахунок контрасту світлого і темного, площини і «рельєфу» породжують нескінченні асоціативні ряди, очищені від оболонки повсякденності.
Загалом різні за стилем і темпераментом роботи об’єднують скрупульозність у реалізації художніх форм і прагнення до свободи.
Роботи арт-колаборації «ХарБарБонд+К» – це сучасне висококонцептуальне мистецтво, що вирвалося за рамки академічного формалізму. Творчість, абсолютно вільна від статичних упереджених шаблонів провінційного арт-простору.
Мистецько-благодійний проект «ХарБарБонд+К» здійснюється у межах Всеукраїнської акції «Культура і мистецтво єднають країну», мета якої – прийняття Закону України про меценатство. Подорожуючи зі Сходу на Захід власним коштом Володимир Харакоз, Сергій Бараннік, Олександр Бондаренко та Сергій Кириллов через творчість прагнуть об’єднати українців.
Концепція проекту «ХарБарБонд+К» – це творчій процес у рамках певного напряму мистецтва, який митець розуміє як ірраціональний акт некерований свідомістю, де художнім редактором є лише його внутрішня естетика. Старі уявлення руйнуються, створюються інші поняття, де лінія, колір, колорит, ритм, композиція плюс емоційне забарвлення мають належне місце.
В абстрактному мисленні завдяки творчій енергії та особистості митця мистецтво набуває  естетичної автономії, в якій присутні елементи чистої творчості. Свобода і тільки свобода – як споконвічна існуюча даність. Ця свобода якраз і відбувається у  полотнах Володимира Харакоза, Сергія Баранніка, Олександра Бондаренка та Сергія Кирилова.
Виставка триватиме до 12 серпня 2018 року
С. Бараннік вирізняється своєю серією робіт із геометрично правильними колами, в межах яких він на власний розсуд вибудовує фантастичні позаземні ландшафти чи суто земні пейзажі, що вгадуються за нашаруваннями колірних клаптиків і трикутниками гір.
Сергій Бараннік вирізняється своєю серією робіт із геометрично правильними колами, в межах яких він на власний розсуд вибудовує фантастичні позаземні ландшафти чи суто земні пейзажі, що вгадуються за нашаруваннями колірних клаптиків і трикутниками гір
Чорна безкінечність Олександра Бондаренка немовби з космічних просторів Казимира Малевича
Чорна безкінечність Олександра Бондаренка немовби з космічних просторів Казимира Малевича
Володимир Харакоз схильний до інтелектуальної складової абстракції, акцентованої асоціаціями з ієрогліфами та літерними «орнаментами» його полотен; летризм художника навіює спомини про іспанця Хуана Грі
Володимир Харакоз схильний до інтелектуальної складової абстракції, акцентованої асоціаціями з ієрогліфами та літерними «орнаментами» його полотен; летризм художника навіює спомини про іспанця Хуана Грі