Переважна більшість вважає, що театр починається з вішалки і тільки справжні знавці уточнюють: «Театр починається з афіші». Це суттєве й слушне спостереження. Адже афіша є важливим елементом зовнішньої реклами, який відразу, прямо з вулиці, формує образ театру. І чим він виразніший, тим більш відчутним на нього буде відгук публіки. Навіть сьогодні, у вік інтернету й цифрових технологій, афіша не втратила своєї актуальності. Вона, як і півтора століття тому, привертає увагу – і як реклама, і як вид мистецтва.
Історія афіші своїм корінням сягає сивої давнини. Її виникнення пов’язують зі Стародавніми Грецією, Римом та Єгиптом, з традицією сповіщати своїх громадян про нові закони, чи важливі події засобом нанесення тексту на кам’яні або глиняні таблички, а також на спеціальні вибілені стіни, які мали назву «альбум» (від латинського слова «аlbus» — білий). Проте в звичному для нашого сучасника вигляді афіша з’являється лише в кінці ХІХ – на початку ХХ століття. Найголовніший внесок в її розвиток, в появу саме художньої афіші, що дала життя театральному плакату (а згодом і його іншим видам, зокрема, соціальному та політичному) й посіла місце окремого жанру мистецтва,належить таким знаменитим художникам тогочасного Парижу, як Жуль Шере (1836-1932), Анрі де Тулуз-Лотрек (1864-1901), Альфонс Муха (1860-1939). Високохудожній театральний плакат дуже швидко набуває значної популярності, завойовує не лише міський простір, але й душі глядача, стає предметом колекціонування. Одну із значних колекцій друкованої графіки, в тому числі й плакату, що 1933 і 1934 роках відповідно, поповнила зібрання Третьяковської галереї та Державного музею образотворчих мистецтв (тепер – ДМОМ імені О.С.Пушкіна), зібрав московський підприємець Ф.Ф.Федоров. Вже в наші дні відомому чеському тенісисту Івану Лендлу вдалося зібрати повну колекцію плакатів Альфонса Мухи. Захопившись колекціонуванням ще в 1980-х роках, Лендл вперше продемонстрував свою унікальну збірку в 2013 році. Нині світ переживає зростання інтересу до мистецтва плакату. Плакати відомих художників постійно стають лотами аукціонів, відкриваються музеї, спеціалізовані на плакатах, відбуваються виставки плакатів, які мають шалений успіх, в тому числі й на теренах України. У 2016 році в Києві у Мистецькому Арсеналі відбулась масштабна виставка «Ефемероїди. ХХ століття у плакаті», на якій були продемонстровані колекції з українських музеїв.
У Полтавському художньому музеї (галереї мистецтв) імені Миколи Ярошенка зберігається невелика, але вагома за художньою вартістю, збірка театральних плакатів народного художника України Володимира Колеснікова. Створені В.Г. Колесніковим в період його життя в Саранську, плакати надійшли до музею із приватної колекції полтавського підприємця, видавця Олексія Миколайовича Петренка у 2018 році.
У Мордовію до Саранська Володимир Колесніков направився одразу після закінчення Львівського державного інституту прикладного і декоративного мистецтва ( тепер – Львівська національна академія мистецтв). Його дипломна робота «Час у вогні» привернула увагу мера міста Саранська Анатолія Ледяйкіна, зацікавленого в оригінальному оздобленні нових об’єктів культури. Він пропонує молодому митцеві втілити свій задум у життя і замовляє виконати монументальний твір в приміщенні Палацу культури профспілок.
Розпочалася грандіозна робота над розписом висотою в триповерховий будинок, 9 м., та площею в 180 кв. м. Після її завершення посипались інші замовлення. Відчуття значного інтересу до своєї праці, постійний попит в ній, додавали сил. Їх в ті молоді роки вистачало й на інші творчі проєкти.
Театр завжди зачаровував Володимира Колеснікова, був для нього особливим джерелом натхнення. Закоханість в театральне мистецтво художник проніс через все життя. З театру в юні роки у рідній Полтаві починалася його трудова біографія. Полтавський обласний музично-драматичний театр імені М.В. Гоголя став його першою сходинкою до професійної художньої діяльності. З великим піднесенням та вдячністю і в зрілому віці В.Г. Колесніков згадував художника театру, завідуючого декоративним цехом Анатолія Івановича Камарду (1927-2016). Його уроки й настанови не пропали марно.
Львів з його театральними традиціями подарував художнику знайомство з двома балеринами Львівського державного театру опери та балету, які своїм мистецтвом пробудили в ньому любов до танцю.Тоді ж народилося й те неймовірне відчуття пластики руху, що було втілене вже пізніше в цілому циклі, названому «Танець».
Театр, концертні зали Саранська не тільки не стали винятком, але й відкрили ще одну сторінку творчості художника – його театральний і концертний плакат. Уже тоді, в кінці 1970-х – на початку 1980-х років, В.Г.Колесніков добре усвідомлював значення свого внеску в розвиток мистецтва Мордовії і, зокрема в розквіт школи мордовського театрального плакату.
З притаманною художнику здатністю миттєвого народження образів в уяві і їх негайного втілення в рисунку, він став безперечним лідером цього жанру в Саранську. Саме роботи Колеснікова супроводжували всі помітні події культурного життя цього міста на річці Інсар протягом усіх театральних сезонів, що припали на перебування митця в Мордовії.