Європейський вояж: арт-нотатки з європейських пленерів

40

З нагоди відкриття безвізового режиму з ЄС у Верховній Раді України з 06 по 09 червня 2017 року відбулась художня виставка «Європейський вояж» Алли Тимошенко.

Алла Миколаївна Тимошенко – художниця, ілюстратор, педагог, член НСХУ, з 2002 року завідує відділом науково-масової та виставкової роботи Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) ім. Миколи Ярошенка. Бере активну участь у міжнародних пленерах, працюючи у імпресіоністичному стилі. Зокрема, на виставці були представлені роботи з пленерів: «Podkapancki impresje Rzeszowski Oddzial Stowarzyszenia «Wspolnota Polska»(2008, 2010, Польща), “Podkarpackie impresje” (2010, Польща), «Кosyza-2013»(2014, Словаччина, Сербія), Чорногорії міжнародного проекту “I narod dokonal napasci na narod” (2016, Польща), а також пленерів в Чорногорії (2014), Угорщині, Італії, Німеччині (2015-2017).

Історія євроінтеграційного шляху України почалася з проголошення незалежності 1991-го року — тоді ЄС у спеціальній декларації визнав Україну демократичною країною та партнером у міжнародних відносинах.
Скасування візових обмежень для українців – історична подія, яка повертає нас у європейське співтовариство і з 11 червня громадяни України будуть користуватися основним принципом ЄС – свободою пересування.
Країни Шенгенської зони відкривають свої кордони, але євроскептики поширюють стереотипи щодо української меншовартості і масового заробітчанства. Натомість митці, які гостро реагують на соціокультурні зміни, переконані, що безвіз, у першу чергу, поглибить взаємний культурний обмін. І без попереднього глибокого дипломатичного та культурного діалогу позитивне рішення Ради міністрів ЄС не було б можливим.
Однією зі складових цього багатовекторного діалогу є робота депутатських груп з міжпарламентських зв’язків, зокрема з країнами-членами ЄС. Українські депутати постійно контактують з європейськими колегами, щоразу виявляючи спільність у підходах до роботи, а також дії з приведення українського законодавства до вимог ЄС. Це також можливість для наших парламентарів переймати кращий досвід ефективної законотворчості та позитивних змін. Тому мистецьку ініціативу підтримав один з представників таких депутатських груп, народний депутат України, член Комітету з питань бюджету Костянтин Іщейкін
Художниця Алла Тимошенко власним творчим прикладом переконує, що cвобода пересування дає стимул для свободи творчості. «Свою персональну Європу я відкрила майже 10 років тому. Для мене подорожі Європою – це обов’язково творчість і взаємнопроникнення у мистецтві. Я можу малювати у центрі Берліна і заохочувати зацікавлену молодь, можу зачудовано відкривати пейзажі польських і словацьких сіл. Насолоджуюсь європейськими музеями і приводжу цей досвід для роботи у Полтавському художньому музею (галерея мистецтв) імені Миколи Ярошенка. І наші іноземні гості почуваються дуже вільно, адже ми сповідуємо європейську відкритість. У своїх творах намагаюсь інтегрувати традиції різних мистецьких шкіл, зберігаючи свій погляд і активно поширюючи українські принципи творчих шкіл. Виставка «Європейський вояж» – це мої арт-нотатки з європейських пленерів, адже головне, що ми привозимо з подорожей – враження. Пленер загострює відчуття реальності. Сьогодні пленери у Європі – це нові сюжети, нові кольори, нове бачення природи і європейської культури. А також моє щире побажання відкривати культуру і мистецтво тієї країни, куди відкриє дорогу безвіз. Одного разу ми вже, шукаючи Європу, знайшли Україну. Думаю, що свобода подорожей принесе нам позитивні враження і більш глибоке розуміння, яких змін потребує Україна, а також ми усвідомимо цінність нашого культурного спадку», – говорить Алла Тимошенко.

Усіх зацікавлених авторка виставки знайомила з історією написання робіт з експозиції (25 живописних творів і 6 пастельних), а також стала частиною арт-перформансу – вона створила ще одну роботу прямо під час виставки в кулуарах Верховної Ради. А один з творів розповідає, як «зникає» Європа в Україні – на полотні зображена знакова будівля, яку знищили кілька років тому і фізично її вже немає, та ця робота привертає увагу до важливості збереження до пам’яток мистецтва та архітектури.

Алла Тимошенко надзвичайно плідний художник. Вона не сидить склавши руки в очікуванні натхнення. Здається, їй невідомі й чужі муки творчості, що нерідко паралізують митця, спричинюють депресію й психічні розлади. Її картини свідчать, що вона працює легко, без надриву, із задоволенням.