Седнів очима графіка Миколи Попова

113
Віртуальна виставка з колекції музею в рамках проєкту “Відкриті фонди» присвячена 95-річчю від дня народження Миколи Тарасовича Попова (7.08.1927 — 12.06.2010).
В Полтавському художньому музеї (галереї мистецтв) імені Миколи Ярошенка зберігаються 6 офортів відомого українського митця із серії «Зимовий Седнів», що відтворюють пейзажі мальовничої Мекки українських митців. Вкриті снігом селянські оселі, припорошені вулиці, безкраї пейзажі Чернігівщини, крислате дерево  налаштовують глядача на ліричний лад, справляють незабутнє враження.
Ранковий туман. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта 31,3х33,3 45,3х45,3
Ранковий туман. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта. 31,3х33,3 45,3х45,3
Седнівські простори. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта 32х34,2 47,1х46,4
Седнівські простори. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта. 32х34,2 47,1х46,4
Силуети давнього. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта, 30,8х33,6 46,3х46
Силуети давнього. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта. 30,8х33,6 46,3х4
Великий сніг. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта. 31,4х34 45,2х46
Великий сніг. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта. 31,4х34 45,2х46
Липа Т. Г. Шевченка у Седніві. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта. 32х34 45,9х46
Липа Т. Г. Шевченка у Седніві. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт акватинта. 32х34 45,9х46
Хати в яру. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р. Папір, офорт, акватинта. 32х33,8 46,2х45,7
Хати в яру. Із серії “Зимовий Седнів”. 1977 р.
Папір, офорт, акватинта. 32х33,8 46,2х45,7
Випускник Київського художнього інституту, колишній вихованець О.О. Фільберта, учня Ф.Г. Кричевського, продовжив справу своїх викладачів — О.С. Пащенка, В.І. Касіяна, як на мистецькій, так і на педагогічній ниві.
Починаючи з 1957 р., твори М.Т. Попова постійно експонувались на різноманітних українських та міжнародних виставках. Справжнім покликанням митця стала станкова графіка з усіма її різноманітними жанрами.
Його цікавив історичний жанр, портрет, пейзаж. Він працював у різноманітних техніках – літографія, офорт, книжкова графіка, акварель. В останні роки життя опанував ще й олійний живопис.
Творчу діяльність М.Т. Попов вдало поєднував з педагогічною, якій присвятив майже 60 років життя. З 1961 р. він став викладачем, а з 1978 р. – професором і керівником кафедри графічного мистецтва Київського художнього інституту, виховавши чимало самобутніх художників – О.О. Крюкова, І.К. Зарубу, В.О. Франчука.
Своєю манерою виконання, зігрітою відчуттям живої природи, “портретністю” пейзажних мотивів, тонким психологічним підходом до виконання ілюстрацій та високим рівнем майстерності, Микола Попов вніс значний вклад у розвиток українського образотворчого мистецтва.