Запрошуємо 17 серпня о 15-тій годині на відкриття виставки графіки відомої української художниці Руслани Анічиної
Руслана Миколаєвна Анічина – корінна полтавка. Народилась 27 серпня1968 року на Полтавщині.
Художниця, графік, ілюстратор, графічний дизайнер, член НСХУ, лауреат Полтавської міської премії ім. В.Г. Короленка, чергової зустрічі з роботами якої поціновувачі мистецтва в Полтаві завжди чекають з цікавістю й нетерпінням. Адже передбачити, якими саме будуть її твори цього разу, – неможливо. Авторка продовжує розвивати свій непересічний талант, експериментувати, дивувати й до кожної виставки знов і знов знаходити свіжі прийоми для того, щоб виплеснути назовні ще трохи сяйва дивовижного внутрішнього світу.
Художниця працює у широкому діапазоні технік і жанрів. Якщо свого часу її знали, насамперед, як авторку вишуканої графіки, то зараз вона не менш відома як живописець. А герої ілюстрацій до улюблених книг в її творчості цілком комфортно співіснують зі сміливою абстракцією. Утім, слід зазначити, що для Руслани Анічиної експерименти й використання таких різних форм – це не намагання знайти свій шлях у мистецтві, як це буває у початківців, а абсолютно свідоме звертання зрілого майстра до того, що найповніше відповідає потребам самовираження на певному етапі. І хоча поява кожної її роботи викликана внутрішніми причинами, картини також завжди знаходять відгук і визнання глядачів, викликають резонанс, а іноді – й шок, щоправда, досить м’який і відсвіжуючий, немов рясний дощ після тривалої посухи…
За 35 років творчої діяльності Руслана Анічина взяла участь в більше ніж 50 міжнародних, національних, регіональних виставках та мистецьких проектах. В творчому доробку художниці дизайнерські розробки та ілюстрації до 16 книжок.
Знаковою подією для художниці стала перша персональна виставка «Істерична принцеса», яка відбулася у липні 1995 року у художньому салоні Полтавської організації НСХУ. В експозиції були представлені графічні роботи, які високо оцінили спеціалісти й тепло сприйняла публіка, про них з’явилися схвальні відгуки у пресі. Багато хто пам’ятає ці роботи дотепер і, безперечно, буде радий знову з ними зустрітися: частина цих графічних творів представлена в експозиції виставки «За краєм світу».
Реалії сьогодення, російська-українська війна показали, наскільки важливим є кожен день в житті митця, крихким і нестабільним є світ, в якому ми живемо.
Для Руслани Анічиної усвідомлення цього стало поштовхом для того, щоб глибше зануритися у мистецтво, поспішаючи зробити у цій царині якнайбільше. Останні роки стали найбільш плідними для неї, як для митця. Ряд проектів, велика кількість виставок в Україні й за кордоном. Серед них студіювання в Мюнхені (Німеччина), де Руслана бере участь у благодійних проектах на підтримку України.
Робота триває, розкриваючи все нові й нові грані таланту Руслани Анічиної. Вона не заспокоюється на досягнутому й не почиває на лаврах, продовжуючи творити, регулярно представляючи здивованому світу чергові результати своєї праці, скромно сприймаючи визнання й славу, які заслужено до неї приходять, і знову поринаючи у роботу. При цьому вона не намагається задовольняти суспільні запити або малювати тільки ті речі, які існують тут і зараз, а пише лише те, що саме приходить зі снів, уяви і мрій, перебуваючи на перетині хиткого світу підсвідомості та реальності. І на цьому перетині народжується чисте мистецтво, яке радує чи бентежить, пробуджує чи заколисує, захоплює чи приголомшує. Твори Руслани Анічиної запам’ятовуються, спонукають відійти від шаблонного сприйняття і абсолютно нікого не залишають байдужими.
«Навчання та набуття ремесла – важлива складова становлення художника, та все ж в мистецтві найважливішим є саме вивільнення – вивільнення від, рамок, стереотипів, шаблонів, масок», – говорить художниця. Додамо, що це потрібно також і для адекватного сприйняття мистецьких творів. І виставка «За краєм світу» – чудова нагода вкотре зустрітися з творчістю талановитого майстра та вивільнити у спілкуванні з її роботами й свою власну суть.
В експозиції виставки «За краєм світу» представлені 52 твори графіки різних періодів, починаючи з 1988 року і до наших днів, в тому числі – нові, які експонуються вперше.