Гехтер. Полювання на дикого кабана

42
В рамках Днів європейської спадщини в Полтаві представляємо музейний експонат
Гехтер Жан Франсуа Теодор (1796 – 1844) «Полювання на дикого кабана». Репліка, бронза, чавун, литво ( 34 х 37 х 17). Камерна кругла скульптура створена у 1833-1836 роках. До музею надійшла у 1919 році. Оригінальний твір зберігається у музеї Жиродè (Монтаржù, Франція).
Гехтер Жан Франсуа Теодор (1796 – 1844) «Полювання на дикого кабана». Репліка, бронза, чавун, литво ( 34 х 37 х 17). Камерна кругла скульптура створена у 1833-1836 роках. До музею надійшла у 1919 році. Оригінальний твір зберігається у музеї Жиродè (Монтаржù, Франція).
Твір є меседжем  у «стилі трубадур»   для елітарного кола поціновувачів при висвітленні епохи героїв і лицарів. Шедевр  бентежить уяву глядача, нагадує про «золотий вік» часу Франциска І (1494-1547), який запросив Леонардо да Вінчі до Франції та придбав для своєї  колекції  знамениту «Джоконду». Сюжет  скульптури несе символічний посил до іконографічного образу Святого Георгія,  лицаря-вершника, який у боротьбі за  культурні досягнення цивілізації убиває змія-дракона. Король правою рукою з мечем стверджує: «Така моя воля»,   лівою  – вправно і впевнено  тримає коня. Скульптор використовує «спіральну постановку» композиції Леонардо да Вінчі, який у природних розворотах підкреслював абсолютну свободу існування персонажів у середовищі. Костюм і капелюх короля є взірцем доби  Ренесансу, майстер довершено демонструє і масштабні форми, і деталі – фаланги пальців, мереживо коміру, волосся зачіски.
Гармонія битви захоплювала автора – Жана Франсуа Теодора Гехтера – учня Босіо і Гро – протягом всього творчого життя. Скульптор був  романтиком,  міфологічні та історичні сюжети зробили його широко відомим майстром. Серед його доробку: «Fontane Rhin-Rhone, Площа Згоди»  (Париж), « Статуя Жанни д’Арк», мармуровий рельєф битви при Аустерліці для Тріумфальної арки (1833-1836 р.); статуя Луїї-Філіппа І» (мармур, Версльський палац 1839 р.).
Автор «Полювання на дикого кабана» лишив  помітний  слід у французькому образотворчому мистецтві 19 століття як  виразник стилю «трубадур» з ідеалізованими картинами середньовіччя та епохи Відродження.

Алла Тимошенко