Виставка Ярослава Терновського та його учнів

123

Концепція виставки включає філософсько-змістовний, творчо-пошуковий та естетичний виміри. Всього представлено 196 творів. Експозиція складається із шести логічно-змістовних блоків: портрет, пейзаж, колективний живопис, позазоровий живопис, цикл картин “Буття”, серія картин учасників майстер класів та студійців Арт центру ZELO.
У даній виставці беруть участь 54 автори із Полтави та області. Всі роботи створені протягом 2018-2020 років, переважна більшість картин експонуються вперше. 
На гостей виставки чекають: 
  • художній інтерактив з Ярославом Терновським, 
  • лотерейний розіграш майстер-класів із живопису, 
  • презентація каталогу виставки, 
  • жива музика, 
  • театралізовані перфоманси,
  • поезія,
  • І, звичайно, перегляд самої виставки в одному з найкращих виставкових залів України. 
Гостей здивують картини циклу “Буття”, створені в абсолютно незвичайній для живопису техніці, сюжет, розмір та ідея яких не залишать байдужим нікого, бо є рефлексією художника Ярослава Терновського на, здавалося б, буденні, довколишні речі. Дивовижною окрасою виставки є доробок учасників заходів Арт-центру ZELO, твори людей, які тільки-тільки почали опановувати живопис, але вже несуть прекрасне у цей світ. Звичайно ж, на гостей чекають колективні картини, створені з натури полтавцями під модерацією Ярослава Терновського. Подивіться, на що здатні звичайні перехожі із пензлем в руках. Може і ваші мазки там є!
Відкриття виставки відбудеться о 17:00 5 березня 2020 року у Полтавському художньому музеї (галереї мистецтв) ім. М. Ярошенка, за адресою: вул. Європейська, 5.
Детальна концепція:
Існує такий вислів: “Коли збираються мистецтвознавці, то обговорюють зміст, актуальність картини, композицію, коли збираються художники, то обговорюють де можна купити дешевий розчинник…” До цього вислову можна додати ще таке: “а коли приходить пересічний глядач, то робить судження, подобається йому картина, чи ні”.
На цій експозиції поживу знайдуть всі: мистецтвознавці, художники і глядачі. Ідея, ремесло і естетика, схоже, формують концептуальну тривимірність даної експозиції. От, подумайте тільки, щойно ви приберете одну з осей ординат, і цей тривимірний світ більше не буде таким. Як тільки ви приберете одну із складових цієї експозиції, дві інші стануть вельми пласкими.
Отже, для мистецтвознавців залишимо ту частину експозиції, де розмір картини і її сюжет не вміщаються у тисняву звичайної квартири і звичайної людської уяви про світ. Кожен елемент композиції, якщо підійти до твору неупереджено, – це складова лабіринту людського буття, загадка навіть для художника. І це перший вимір.
У митців є нагода підгледіти, на якому матеріалі і чим виконана частина картин, і у декого, навіть, це не викличе жодного подиву. Ми ж то з вами знаємо, що картину можна написати і на стіні багнюкою за допомогою мітли… Поєднання непоєднуваних матеріалів, технічні знахідки, які працюють на ідею – це другий вимір експозиції.
У глядачів, звісно, є можливість помилуватися, також, естетикою творів людей, які доторкнулися до живопису, пізнають себе і світ через живописну мову. Створюючи авторські роботи і живописні кавери вподобаних картин, вони розповідають про своє світосприйняття. І ці твори є достоїнством їх побутового затишку. Естетика – це третій вимір даного зібрання.