Таємниця народження акварелей

36

16 березня 2017 року талановита художниця Марина Рожнятовська, чиї роботи експонуються у великій виставковій залі Полтавського художнього музею (галереї мистецтв) імені Миколи Ярошенка, провела майстер-клас з акварельного живопису для студентів кафедри образотворчого мистецтва ПНПУ ім. В.Г. Короленка.

Як майстриня, яка працює у техніці акварельного живопису, Марина Рожнятовська цінує в ній прозорість, світлоносність білої поверхні паперу, яскравість і звучність кольору. Акварель для художниці стала чудовим інструментом, спроможним виразити різнобічні відтінки роздумів, власних душевних переживань.

Під час проведення майстер-класу з акварельного живопису Марина Рожнятовська використовувала різні технічні прийоми. Один з методів полягав у застосуванні зволоженого водою паперу, здатного тривалий час перебувати в такому стані.

При цьому кожен рух пензля художниці був зваженим і впевненим, колір свіжим і насиченим.

Марина Рожнятовська зауважила: «Працювати слід, так би мовити, форсовано, оскільки при висиханні як барвам, так і рисункові властиве висвітлення. Тож потрібно опрацювати весь аркуш з передбаченням кінцевого результату роботи. Підсихаючі місця аркуша можна зволожувати водою, але в такій мірі, щоб це не впливало на вже існуючий шар фарби. Підсилити, узагальнити або розставити акценти у такому творі, за необхідності, можна і на сухому папері. Описаний технічний прийом називається “а ля прима”, або “по-мокрому”, вимагає роботи в один сеанс і потребує неабиякої концентрації творчих зусиль та практичного досвіду. При застосуванні такого прийому використовується оргскло (не б’ється), яке впродовж роботи утримують в горизонтальному положенні».

Студенти, затамувавши подих, спостерігали за художницею, фотографували, знімали відео, намагаючись запам’ятати найдрібніші деталі народження з-під пензля майстрині  барвистої акварелі.

Марина Попкова                                                                   Фото, відео Юрий Ширай (Yuriy Shyray).