Богдан Стегній: особлива вишуканість та чистота стилю

47

21 березня у Полтавському художньому музеї (галереї мистецтв) імені Миколи Ярошенка в рамках проекту «Музичні вечори у Художньому» відбувся концерт популярної фортепіанної музики у виконанні Богдана Стегнія (Україна-Туреччина).
Богдан Стегній – український піаніст, народився у Харкові, з року живе у Полтаві. За фортепіано –  з чотирьох років. Навчався у дитячій музичній школі № 2 (викладачі Діденко Марина Євгенівна, Шевельова Наталія Вікторівна, Павленко Ірина Петрівна), а також у Полтавській міській школі мистецтв  (викладач Томас Тетяна Анатоліївна). Випускник Полтавського музичного училища імені М.В. Лисенка (клас викладача Трусової Елли Вуколівни), психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка і виконавсько-музикознавчого факультету (клас професора Шукайло Валентини Федорівни) Харківського національного університету мистецтв імені І.П. Котляревського. Музичне  училище та університет мистецтв закінчив із відзнакою. Викладач, концертмейстер, сольний виконавець.
Богдан Стегній відомий полтавській публіці. Працюючи концертмейстером у ПНПУ імені В.Г. Короленка, він викликав захоплення у студентів і викладачів, коли уперше в історії  навчального закладу зіграв сольний концерт «Від Бароко до Романтизму», де представив фортепіанну (клавірну) музику трьох епох – бароко, класицизму і романтизму – крізь призму творчості Йоганна Каспара Керля, Доменіко Скарлатті, Йоганна Себастьяна Баха, Людвіга ван Бетховена, Франца Шуберта, Йоганнеса Брамса, кожен з яких був не тільки геніальним композитором, а й виконавцем. Згодом піаніст вразив полтавців емоційно яскравою, технічно досконалою грою під час виконанням концерту для двох фортепіано з оркестром Франсіса Пуленка  разом із Аріною Полтавець у супроводі камерного оркестру імені Дмитра Ахшарумова Полтавської обласної філармонії, а також запам’ятався майстерністю у музичному відтворюванні перипетій кіносюжетів та інтерпретуванні емоційних станів героїв при озвучуванні  майже двадцяти «німих» кінострічок у  ретро-ілюзіоні «Колізей».
Програма концерту в художньому музеї  була дуже насиченою та різноманітною: класичні твори, світові хіти, саундтреки до кінофільмів.  Мелодії, аранжування, ритм – усі твори як міні-вистави.

Виконавши «Токату ре мінор» І.С. Баха, музикант вшанував пам’ять всесвітньовідомого композитора, органіста-віртуоза, капельмейстера, 334-річницю від дня народження відзначали в усьому світі 21 березня. Згадали й ще одну дату – 300-річчя винайдення фортепіано. На честь його винахідника –  флорентійського майстра Бартоломео Крістофорі –  Богдан Стегній виконав у фортепіанній транскрипції  першу частину  («Грудень») зі скрипкового концерту № 4 («Зима») з циклу «Пори року» А. Вівільді.

Протягом концерту, який проходив у форматі інтерв’ю, виконавець не лише грав, а й охоче розповів про своє навчання грі на фортепіано, улюблених викладачів,  особисті музичні вподобаня, ставлення до сучасних електронних музичних інструментів, про те, що, відточивши класичну техніку фортепіанної гри, прагне у першу чергу віддати емоції, передати їх слухачам.
Концерт тривав майже дві години! Крім класичних творів, пролунали композиції – імпровізації на теми всесвітньовідомих творів Е. Морріконе, Г. Уоррена, Ф. Лея, Н. Рота, Ф. Лея, Дж. Дассена, Дж. Леннона, Стінга, Р. Джаваді та ін. Усі вони відрізнялись особливою вишуканістю та чистотою стилю. Публіка була у захваті, щиро аплодувала та вигукувала «Браво!», надихаючись музичними ритмами у талановитому виконанні. Глядачі розходилися у піднесеному настрої, а, судячи із завзяття Богдана Стегнія, здавалося, що його репертуару вистачило б на декілька концертів!
Марина Попкова